Väistyvän puheenjohtajan tervehdys

Hyvät Espoon verkkopalloseuralaiset,

lämmin kiitos jälleen kuluneesta kaudesta. Kauden päätös merkitsi minulle samalla seitsemän vuoden mittaisen puheenjohtajataipaleen päättymistä EVS:ssä – suuri kiitos luottamuksesta. Päätös luopua tehtävästä kypsyi syksyn aikana, ja nyt uudistetun strategian myötä tuntui luontevalta siirtää kapula eteenpäin. Oma matkani, joka alkoi jo 1980-luvulla, jatkuu kuitenkin edelleen ylpeänä eeveeässäläisenä.

Puheenjohtajana minulla on ollut erityinen etuoikeus tutustua lajiin myös hallinnon näkökulmasta sekä päästä osaksi laajaa suomalaista tennisyhteisöä. Erityisesti koronavuodet kokosivat tennisväen tiiviisti yhteen ja synnyttivät valtakunnallisen verkoston, jossa on ollut hienoa jakaa ajatuksia ja kehittää toimintaa yhdessä.

Olen saanut tehdä työtä osaavan ja sitoutuneen henkilökuntamme kanssa sekä osallistua heidän rinnallaan seuran kehittämiseen. Puheenjohtajakausieni aikana sain tehdä yhteistyötä kahden toiminnanjohtajan kanssa – lämmin kiitos Lenalle ja Tanjalle. Kiitos myös kaikille hallituskavereille kuluneista kausista ja panoksistanne seuran eteen. Yhteistyömme on ollut luontevaa, ja päätöksiä on tehty hyvässä hengessä kollegiona – joskus jopa pitkiksi venyneissä, mutta antoisissa kokouksissa.

Kannustan kaikkia jäseniä olemaan aktiivisia ja tulemaan rohkeasti mukaan seuratoimintaan. Yhteistyössä on voimaa, ja sen kautta varmistamme sen, millaisena seurana haluamme tulevaisuudessa toimia. Kaikki ideat ja palautteet ovat jatkossakin erittäin tervetulleita. Toivotan uudelle hallitukselle menestystä tässä mielenkiintoisessa ja antoisassa tehtävässä.

Hallimme tunnetaan nykyisin Cherry Arenana yhteistyökumppanuuden myötä. Hallikiinteistön kehittämis- ja korjaushankkeet etenevät suunnitellusti: suunnitelmia on laadittu ja kehityskohteita priorisoitu. Suurimpana hankkeena on koulun vastaisen seinän saneeraus, johon odotamme vielä kaupungin lupaa. Tavoitteena on myös parantaa yleistilojen viihtyvyyttä, kenttätason toimivuutta sekä kuntosalin ja ryhmäliikunnan olosuhteita. Halliamme on kehuttu laajasti, ja se on toiminut näyttämönä monille tapahtumille ja kampanjoille – pidetään siitä yhdessä hyvää huolta.

Kuten alussa mainitsin, olemme yhdessä koko henkilöstön kanssa kunnianhimoisesti uudistaneet strategiaamme. Työtä on tehty iteratiivisesti keskustellen, toimintaympäristön muutoksia ja liikunnallisia tavoitteita tunnistaen. Vuonna 2024 EVS palkittiin ensimmäisenä tenniksen laatuseurana Suomessa. Tämän lisäksi meidät on myös auditoitu nuorten ja aikuisten tähtiseuraksi. EVS on kilpaseura, joka tarjoaa laadukasta ja tavoitteellista huippuvalmennusta kaikille tasoille. Tuemme pitkäjänteistä kehittymistä aina junioreista kansalliselle ja kansainväliselle huipulle asti. Samalla pidämme kiinni seuramme arvoista ja siitä, että EVS tarjoaa laadukkaan, innostavan ja turvallisen toimintaympäristön myös harrastajille. Henkilökuntamme on ollut aktiivisesti mukana Tennisliiton ja Olympiakomitean kehittämishankkeissa, ja monipuolinen koulutus on jatkossakin keskeinen menestystekijämme. Kiitos kaikista näistä saavutuksista ja sitoutumisesta kehitystyöhön koko upealle henkilöstölle!

Uusi visiomme on ”EVS:n mukana omalle huipulle.”

Tämän johtotähden myötä toivotan kaikille mahtavaa ja liikunnallista vuotta 2026.

Nähdään Cherry Arenalla!

Kiittäen,


Sami Ventovuori